Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Tuesday, February 2, 2016

Percutian Pulau Langkawi Part 5: Jom ke puncak gunung naik gondola a.k.a SKYCAB...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera…

Ok…ok sambung cerita ke Pulau Langkawi…semoga aku tabah untuk habiskan entry ni..sebab entry ke Penang pun nak kena up juga sebelum aku diserang penyakit hilang ingatan…macam mana nak tulis kalau si penulis semakin lupa fakta kan…hehehhe

Tak sah aku rasa kunjungan ke Pulau Langkawi kalau tak singgah di Oriental Village. 

Apa yang menariknya Oriental Village ni?


Lokasinya agak jauh sedikit dari Pantai Cenang malah untuk ke sini, jalannya juga sedikit berbukit dan mencabar. Namun aku sukakan suasananya di waktu pagi yang nyaman dan masih dikelilingi kehijauan tumbuhan dan panorama Gunung Machincang.Kami tiba awal pagi sebab cadangnya banyak benda nak dibuat di sini.


Ini antara tarikan yang ada di Oriental Village…


Pada yang nak tau senarai harga, jom aku share senarai harga sehingga 15 Disember 2015. Tiket boleh dibeli secara individu mahu pun pakej/kombo. Harga pakej lebih murah dan menjimatkan masa. 



Anda hanya perlu beratur sekali sahaja. Di sini orang memang sangat ramai terutamanya kalau anda pergi lewat. 


Hmm..jenuhlah beratur kan…ni pemandangan waktu kami sampai sekitar jam 9a.m. Pun dah ramai kan…


Actually kami dah pernah merasa naik skycab atau gondola ni. Tapi waktu tu kakak masih kecik, so we all decided untuk naik sekali lagi. Mungkin pengalaman yang sama pada kita yang dewasa ni tetapi pada kanak-kanak macam kakak, tentu ini boleh menjadi satu pengalaman baru kan…so here we go…




Kali ni beli tiket naik sky cab, dapat free masuk 3D Dome. Mula tu punyalah excited kan…ingatkan apalah tadi. Alih-alih bile masuk..hahahha..aku pun xtau nak describe apa. Korang akan Nampak slide ni. 



Then merasalah tengok slide ni naik turun naik turun sampai abis. Hahahhaha…itu jelah…takdalah merasa ada air ke..ada angin ke kena pipi..atau merasa ditunggang-langgangkan ke..tidak ada ya…mujurlah masuknya percuma… ;-)

Ok..sementara beratur..meh jenguk ke bawah. See…dah ramai orang kan…panjang dah barisnya..huhuhuu..



Eh..Eh.. Merasa naik ke puncang dengan Tun M la….. hehehe..


Kami naik gondola biasa je..kalau ada yang nak merasa adventure..naiklah yang glass gondola. Memang boleh Nampak semua…termasuklah boleh tengok direct ke bawah…lantai pun kaca…harga per ride..aku tak ingat tapi beratus jugalah. U all boleh check di website dia…





Then berhentilah di station pertama..ambik gambor jap…sebelum kami teruskan perjalanan MENUJU PUNCAK…




Ok, serba sedikit tip dari aku..di sepanjang mendaki ke puncak ni..di setiap station..akan ada sesi photoshoot… U all pilihlah wisely…dan aku suggest..belilah waktu gambar tu di atas. Yang shooting di station pertama tu macam tak best sangat. Dan lagi atas, lagi murah ye harga gambar. Kalau bawah dalam RM 30, dekat atas..boleh dapat RM25 dan harga kombo barangannya pun jauh lebih berbaloi. Macam ada crystal ball di station puncak dan ada fridge magnet di station nombor 2. ;-)

Ok, nanti aku sambung pengalaman menuju ke SKY BRIDGE plak ye...


No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)